تحریف سخنان رهبری در خطبه های نماز عید فطر


 میثم سالمی
وارده به یزدفردا :پس از سخنان رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز روز عید فطر برخی از سایت ها که تا چندی پیش بیشترین حملات را نسبت به نظام و رهبری داشته ، یکباره این سخنان را مورد استقبال قرار داده و سعی بر تحریف آن نمودند و با انتخاب تیترهای تحریف شده مخالفت رهبری با برگزاری دادگاههای اغتشاشگران را به ذهن خوانندگان القاء نمودند.
در اینجا سعی می شود که به صورت گذرا به آنچه که در سخنان رهبری مورد اشاره قرار گرفت ،توجهتان را جلب نمود .
1- رهبر معظم انقلاب در خصوص برگزار شدن دادگاهها و برخورد قاطع با اغتشاشگران و کسانی که ظلم ها علیه نظام اسلامی و ملت مرتکب شده اند ،ابداً نظر مخالف نداشته بلکه دستگاه قضایی را در این زمینه امر بر پیگیری نموده اند .چه برگزاری دادگاههای اغتشاشگران و چه کسانی که در ماجراهای حوادث کهریزک مسئولیت داشته و مرتکب ظلم هایی نسبت به زندانیان شده اند .در این رابطه کافی است به سخنان رهبری در دیدار با قوه قضائیه در تاریخ7/4/1388و نیز سخنان ایشان در خطبه های نماز جمعه 21 رمضان و یا دیدار با اساتید دانشگاه در تاریخ 8/6/1388 انداخت که ایشان صریحا اعلام نموده اند کسانیکه علیه نظام اسلامی شمشیر بکشند ،با قوه قهریه نظام با آنها برخورد خواهد شد .
( برخورد با نظام، برخورد با مبانى نظام، ايستادگى و شمشير كشيدن روى نظام، جواب تند دارد )
2- در خصوص اعترافات صورت گرفته در دادگاه ها ،رهبر معظم انقلاب به دو نکته که یکی تأیید اعترافات و حجیت داشتن آنها و دیگری رد کردن اعترافات و حجت و مسموع نبودن آنها بوده است که قسمت دوم مورد توجه رسانه های فرصت طلب و سبز قرار گرفته و ابداً به قسمت اول توجه ننمودند . در قسمت اول ؛اعترافات متهمین در دادگاه ها در خصوص اقدامات خودشان کاملاً مورد تأیید است و رهبری آن را دارای حجیت معرفی می کنند . به عنوان مثال اعتراف متهمین به برنامه ریزی برای انجام اغتشاشات در حین و بعد از انتخابات غیر قابل انکار است ،ولی اعتراف یک متهم در رابطه با نقش فرزندان یکی از مسئولین در اغتشاشات و یا سوء استفاده های مالی از بیت المال حجیتی بر جامعه ندارد اما آیا نبایستی که دستگاه قضائی اقدام به پیگیری این ادعا و اعتراف یک متهم بنماید که البته رهبری در این خصوص می فرمایند : (رهبری در روز عید سعید فطر : ( تكليف دستگاه اجرائى و قضائى به جاى خود محفوظ است. دستگاه‏هاى اجرائى بايد مجرم را تعقيب كنند، دستگاه‏هاى قضائى بايد مجرم را محكوم و مجازات كنند؛ با همان روشى كه ثابت ميشود و در قوانين اسلامى و قوانين عرفى ما هست و هيچ هم در اين زمينه نبايد كوتاه بيايند. ) مثلاً اگر آقازاده ای در جریان انتخابات نهم ،اقدام به سوء استفاده از بیت المال نموده ،آیا نباید این مسأله برای همگان آشکار گردد و در صورت صحت برخورد قاطع صورت پذیرد ؟
جالب اینجاست که رهبر معظم انقلاب تنها تذکری که در رابطه با این موضوع ،یعنی اعتراف متهم به جرم دیگری ؛ فرمودند که رسانه ها نباید آن را پخش کنند چرا که منجر به آلوده شدن اذهان مردم می شود ،و ایشان در روز عید فطر نگفتند که نباید که این ادعاها پیگیری نگردد و جالب اینکه این سخن رهبری مطلب حقی است که بایستی دستگاه قضایی و صداو سیما و سایر رسانه ها به آن عمل کنند و ای کاش همین رسانه ها که یکباره حامی سخنان رهبری شده اند ادعاها و دروغ های اثبات نشده خود در رابطه با نظام اسلامی و دولت و رئیس جمهور را نیز منتشر نمی کردند.و اینجاست که ماجرای یک بام و دو هوا پیش می آید. چرا برخی همچون جناب کروبی و به تبع ایشان برخی از رسانه های همفکر ایشان ،اقدام به انتشار خیالات واهی در خصوص تجاوز به زندانیان را قبل از اثبات ،رسانه ای کرده اند؟ آیا نباید دستگاه قضایی با این اقدامات برخورد قاطع کند. جالب آنکه رهبر معظم انقلاب در همین خطبه های نماز عید فطر به این مسأله و به ظلمهای رسانه های داخلی که مدرک اثباتی خود را از رسانه های ضد انقلاب می گیرند اشاره نموده اند که البته این قسمت از صحبتهای رهبری نیز که به مذاق این رسانه های داخلی خوش نیامده باز هم حذف گردیده (!) :
(ديگران - خارجى‏ها، بيگانه‏ها، تلويزيونهاى مغرض - عليه كسى يا كسانى حرفى بزنند، ادعا كنند كه اينها فلان جا خيانت كردند، فلان جا خطا كردند؛ ما هم عين همان را پخش كنيم. اين، ظلم است؛ اين، مورد قبول نيست. رسانه‏هاى بيگانه كِى دلشان براى ما سوخته است؟ كِى خواسته‏اند حقائق در مورد ما روشن بشود، كه در اين مورد بيايند حقيقت را گفته باشند؟ ميگويند، حرفهائى ميزنند، ادعاهائى ميكنند. )
بی شک نگارنده اقدام صدا و سیما را با توجه به تذکر رهبر معظم انقلاب غلط ارزیابی کرده اما در کجای سخنان رهبری عدم پخش اعترافات متهمین در خصوص خودشان دیده می شود ؟! پس رهبری تنها تذکر بر عدم پخش اعترافات یک متهم نسبت به دیگری را داده اند .جملات رهبری در خطبه های نماز عید سعید فطر : همين جا من اين را هم بگويم: اينكه در دادگاه‏ها - كه در تلويزيون هم پخش ميشد - از قول يك متهمى چيزى راجع به يك كس ديگرى گفته ميشود، من اين را بگويم كه اين، شرعاً حجيت ندارد. بله، متهم هرچه درباره‏ى خود در دادگاه بگويد، اين حجت است. اينكه بگويند در دادگاه درباره‏ى خودش اگر اعترافى كرد، حجت نيست، اين حرف مهملى است، حرف بى‏ارزشى است؛ نه، هر اقرارى، هر اعترافى، شرعاً، عرفاً و در نزد عقلا در يك دادگاه در مقابل دوربين، در مقابل بينندگان ميليونى كه متهم عليه خود بكند، اين اعتراف مسموع است، مقبول است، نافذ است؛ اما عليه ديگرى بخواهد اعترافى كند، نه، مسموع نيست. فضا را نبايد از تهمت و از گمان سوء پر كرد.
جالب تر اینجاست که همین سایتها و رسانه هایی که با تحریف سخنان رهبری سعی بر حق جلوه دادن خودنموده اند ،در چندی پیش اعترافات متهمان در مورد خودشان را ،تحت فشار ارزیابی کرده و همین ها این سخنان متهمین را مورد قبول نداشتند و البته به نفعشان نبوده که این قسمت از سخنان رهبری که اعترافات متهمان در خصوص خودشان حجیت دارد را مورد تأئید قرار دهند !!!
3 – رهبر معظم انقلاب به مسأله شفاف سازی و اینکه مسئولین باید مراقب خانواده و فرزندانشان باشند در خطبه های نماز عید فطر و همچنین خطبه های روز 21 رمضان اشاره کردند.چرا این قسمت از سخنان رهبری مورد استقبال این رسانه های حامی جریان آزاد اطلاعات و قائلین به اینکه دانستن حق مردم است قرار نگرفت؟! البته اینجا یک قصور بزرگ مورد توجه نخبگان می باشد که چرا نسبت به تبیین سخنان امام جامعه وارد عمل نمی شوند؟! به برخی از تیترهای این رسانه ها که در زیر آورده شده نگاهی بیاندازید و ببینید که چگونه این اصحاب غوغا اقدام به تحریف سخنان رهبری می نمایند . در اینجا بسیار مناسب است که جریانات انقلابی و ولایی تحقیقاتی را در رابطه با نحوه انعکاس دغدغه ها و سخنان رهبری در رسانه ها انجام دهند و ببینند که چگونه ظلم ها در خصوص سانسور رهبری صورت می پذیرد.
برخی تیترهای رسانه ها :

 تشویش پرونده‌سازان از پیامدهای سخنان رهبر انقلاب


 جناب ضرغامی! شما مطیع رهبرید یا...؟!!

پاسخ دندان‌شكن رهبرانقلاب به سناریوسازان امنیتی و رسانه‌ای

 هاشمی درخبرگان:باید با متخلفان پخش اعترافات برخوردكرد

جدا از سخنان فوق ، چرا نباید نسبت به اتهاماتی که سالهاست در اذهان مردم نقش بسته ،خود این حضرات به افکار عمومی توضیح دهند و البته قصور قوه قضائیه در این ماجراها بسیار مشهود است .بالاخره ماجرای پرونده المکاسب فرزند آقای طبسی (تولیت آستان قدس ) چه شد؟! ماجرای پرونده مفسد اقتصادی ؛شهرام جزایری چه شد؟و البته ای کاش مجلس در رابطه با این دو پیشنهاد رئیس جمهور که اولی در ماجرای کردان و دومی در ماجرای وزارت محصولی در صحن علنی مجلس طرح شد ،اقدامی صورت می داد و رسانه ها و نخبگان این مطلب را مطالبه می کردند . اولی در رابطه با بررسی مدارک تحصیلی کلیه مسئولین از نماینده مجلس تا قضات قوه قضائیه و معاونین و استانداران و وزارء دولتی و اطلاع آن به افکار عمومی و دومی در رابطه با بررسی ثروت تمامی کسانی که بعد از انقلاب مدیر بوده اند(از فرماندار به بالا) و در این دوران ثروت آنها افزایش یافته ،بوده است ،تا مشکل برای همیشه حل شود و رئیس جمهور خود را به عنوان اولین فرد معرفی کرد .در انتها از ریاست محترم جمهور نیز درخواست می شود که پس از گذشت یک سال از دستور ایشان به وزیر علوم وقت در 6/6/87 مبنی بر بررسی جامعی از چگونگی ادامه تحصیل ، اخذ مدرک ، استفاده از بورس های تحصیلی در داخل و خارج از کشور و چگونگی ارزیابی آن به ویژه از سال 62 به بعد توسط مدیران را به ساحت ملت ارائه نمایند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا